|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? Taavi |
|
| |||
| |||
| "Taavi" <taaviv@hotmail.com> wrote in message news:9dba5d66.0401200706.369f602@posting.google.co m... > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada > sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? > > Taavi Suuunnon laukuista repeää kangas kahvojen kiinnityskohdasta. Blackstonessa ja seatrekissä on myös kavereilla ollut samoja ongelmia. |
|
| |||
| |||
| Taavi wrote: > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada > sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? > > Taavi Mulla on Poseidonin (iso) Reppu, jossa pyörät alla. Tuntuu olevan kestävä ja muutenkin hyvä, paitsi, että yleensä tulee niin painavaksi, että pyörät on oikeasti tarpeen. Meinaan, vaikka vetäisi selkään, niin tällaisella tappijalkaisella pätkällä meinaa, perskuta, silti repun pohja laahata maata. :) -Kari |
|
| |||
| |||
| Bilteman n. 16€:n kassi pyörillä toimii koht. hyvin ainakin kertakäyttöisenä. Vähän ikävä hinata perässä kun kantapää hakkaa laukun pohjaan. Kestävyys odotettua parempi. Suunnon Seatrek on hyvä laukku, varsinkin kun käyttää sitä selkäreppuna, alkaa vaan painamaan selässä jos on pitkä matka ja tavaraa reilusti. Si-Techin pyörillä varustetun kassin kangas ei kovin kestävää, muuten ihan asiallinen ymmärtääkseni. Perttu Taavi wrote: > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Olen lähdössä reissuun ja tarvitsisi saada > sukelluskamat laukkuun ja mielummin kestävään sellaiseen. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? > > Taavi |
|
| |||
| |||
| Hankin Maresin ison "just add water" repun/kassin pyörillä. Kamat sisään reipas nykäisy ja kangas repeytyi saumasta edestä. Takuu tökki pahasti kun ei ollu suomesta ostettu?!? Korjautin omaan laskuun ja on pysynyt viimeaikoihin asti kasassa, mutta nyt kangas repeytyi takaa... Eikä ollu edes kovin painavaksi pakattu. Ihmetyttää vaan että miten voi noin perus mokaan sortua kohtuu kokoinen valmistaja. 5 cm lisää kangasta ja ei enää repeytisi kuin mikäkin räsymatto. Teemu |
|
| |||
| |||
| Mareksen kova laukku/reppu pyörillä on kestänyt hyvin, ja on toiminut. Tero |
|
| |||
| |||
| "Taavi" <taaviv@hotmail.com> kirjoitti viestissä news:9dba5d66.0401200706.369f602@posting.google.co m... > Onko mitään kommentteja sukelluskasseista. > Onko suosituksia tai sellaisia joita pitää välttää? Osta käytetty lätkäkassi. Näyttää siltä, ettei sisällä mitään varastamisen arvoista. T: Ville -334- |
|
| |||
| |||
| Ittellä oli Mares ja nyt on Suunto. Maresiin heti ekalla lennolla päällyskankaaseen reikä. Hetkeä myöhemmin kynnystä ylittäessä vetokahvan muoviholkit hajos ja kahva jumiutui ulos. "Vesitiivis" sisäkangas repeytyi herkästi. Lyhyellä sivulla oleva kahva oli pienillä niiteillä kiinni muorungossa; arvata saattaa että se jäi käteen siitä nostaessa. Kaikki tämä hyvin lyhyessä aikaa. Palautin kassin ostopaikkaan, josta se lähti ilmeisesti italiaan tutkittavaksi. Noin kahden kuukauden kuluttua sain valita uuden kassin. Laukku kerkisi olla minulla noin 2kk. Ajattelin että kun kerran suomalainen olen, niin otan Suunnon (BlackStone). Olkahihnan kiinnitys on jo melkein revennyt irti repien sauman auki. Päällyskankaassa on reikä. Seuraavaksi aion tiedustella Suunnolta, että minkähanlainen takuu ko. kassilla on.. tai ainakin jossain pitäisi olla maininta että kahvat ovat tarkoitettu vain tyhjän kassin nosteluun. Toivon kuitenkin että kestäisi kasassa vielä hetken, eihän sekään ole kuin parin kuukauden ikäinen. Suunnon pintamateriaali on parempi kuin huokoinen Maresi, joka imee itseensä kaiken lian ja hiekan lähistöltä. Mainittakoon että en ole käyttänyt kasseja mitenkään väärin. Niissä on kuljetettu sukelluskamoja ilman painovöitä tms. Lentokoneessa useita kertoja, mutta ei kuitenkaan kymmeniä. Alkupäisenä valintakriteerinä Maresia ostaessa oli "hyvämaineinen" valmistaja sekä "jykevän ja kestävän oloinen" rakenne. Maresin hyväksi on luettava että uudessa versiossa samasta kassista on neliskanttisesta putkesta tehty vetokahva, joka ei todennäköisesti riko muoviholkkeja niin helposti koska ei pääse kiertymään kuten pyöreäputkinen. Muista parannuksista ei tietoa. Autoilukäyttöön itse käyttäisin isoa renkailla varustettua kannellista muovilaatikkoa, matkailukäyttöön matkalaukkua. Reppumatkailukäytössä ehkä sitten suunto on hyvä, kun muista ei kokemusta ole. Kaverilla on tosin Practisub tai jotain sinnepäin, joka näyttää kestäneen useita vuosia..halpislaukku vielä. Matkalaukku on siinä mielessä hyvä että säästyy lentokenttävirkailijoiden kysymyksiltä: (virkailija etsii ensin listaa 5min ja lukee sitten sieltä:) "Onko painesäiliöitä?", "Onko valaisimessa varmistin päällä" jne.. Annan ääneni jonkun ehdottamalle 16? Bilteman laukulle. Toisaalta jos vain taitoa löytyy, niin onhan tuollainnen 150? Suunto ihan hyvä aihio rakentaa kestävä laukku. Sitten on ne jotka tekevät itse, kun ei markkinoilta löydy kunnollista. T.Petteri "Eraraate" <eraraate@poistaroskapostiesto.kolumbus.fi> wrote in message news:vBoPb.191$sl3.86@reader1.news.jippii.net... > Mareksen kova laukku/reppu pyörillä on kestänyt hyvin, ja on toiminut. > > Tero > > |
|
| |||
| |||
| Minulla on nyt vuodesta -90 asti ollut Fiin-Suitin kassi (se missä on kyljissä kaskikypärän kuva) ja loistavasti on kestänyt näihin päiviin vaikka sitä on retuutettu jos missä kyydissä. Kippari |
|
| |||
| |||
| Itse ostatin kassini Makedoniasta, eikä minulla ole ollut mitään valitettavaa. Kassiin voin tunkee ihan kaikki kamat mitä kuuluu talvi/kesä varusteisiin (pullo olalle ja painot vyötärölle). Merkkiä en osaa suomentaa mutta kovaluu sen täytyy olla, sillä voin kantaa sitä vaikka yhdestä kantokhvasta eikä repee (2 vuoden kokemus). Materiaalina on käytetty samaa kuin kuormaus liinoissa mutta kassi on kuitenkin kevyt. Sitä voi kantaa selässä tai kädessä ja jopa vetää lumella kumipohjan ansiosta. Voiko parempaa kassia enää hattat vääntää. Tilaus hoitui rauhanturvaajan kautta. |