|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Moi Onko väliä onko pullo 200barinen vaiko 300barinen, jos aikoo käyttää alle 40% Nitrox seoksia? Tiedusteleepi Niilo |
|
| |||
| |||
| eannitrox@hotmail.com (Niilo) wrote in message news:<221daccb.0402041251.1780360f@posting.google. com>... > Moi > > Onko väliä onko pullo 200barinen vaiko 300barinen, > jos aikoo käyttää alle 40% Nitrox seoksia? > > Tiedusteleepi > > Niilo No ei, kunhan et täytä puteleitasi juurikaan yli 200 barin paineeseen... Repa |
|
| |||
| |||
| "repa" <zahuu@yahoo.com> wrote in message news:a1b64dd4.0402042316.3b70a286@posting.google.c om... > eannitrox@hotmail.com (Niilo) wrote in message news:<221daccb.0402041251.1780360f@posting.google. com>... > > Moi > > > > Onko väliä onko pullo 200barinen vaiko 300barinen, > > jos aikoo käyttää alle 40% Nitrox seoksia? > > > > Tiedusteleepi > > > > Niilo > > > No ei, kunhan et täytä puteleitasi juurikaan yli 200 barin paineeseen... > > Repa Miksei 300 bar? Opettakaa tyhmää. Ehkä tästä saadaan kiva sota aikaiseksi. |
|
| |||
| |||
| "Patrick" <pocl@pp.remlybeckthis.inet.fi> kirjoitti viestissä news:dVqUb.571$Ge5.540@read3.inet.fi... > > Miksei 300 bar? Kai sillä on jotain tekemistä kompressibiliteetillä. En tiedä, muistelisin jostain tälläistä kuulleen. Tero kerro sie. > > Opettakaa tyhmää. heh, käy kurssi > Ehkä tästä saadaan kiva sota aikaiseksi. katso ylle -- Jari Turpeinen http://www.jariturpeinen.com Seuran sivut: http://www.seikkailuseura.com http://www.oursuk.com |
|
| |||
| |||
| > > Miksei 300 bar? > > Kai sillä on jotain tekemistä kompressibiliteetillä. En tiedä, muistelisin > jostain tälläistä kuulleen. Tero kerro sie. Osapainemenetelmällä tehtäessä nitroksia, kompressibiliteetistä johtuen ei päästä aivan optimaaliseen tarkkuuteen seoksen suhteen, mikäli laskennassa käytetään yksikkoinä painetta. Molekyylilaskennalla (paino) päästää oikeaan tulokseen, mutta kenellä on mukana 1/1000 g asteikolla oleva vaaka ???? Jatkuvanvirtauksen periaatteella täytettäessä ei laskennallista merkitystä ole, mutta turvallisuutta ajatellen korkeampi paine on aina suurempi riskitekijä... Itse olen ajanut nitroksia 330 bar paineeseen ilman ongelmia (max Ean80-happipuhtaalla kompressorilla). Tero |
|
| |||
| |||
| > > > Miksei 300 bar? > > > > Kai sillä on jotain tekemistä kompressibiliteetillä. En tiedä, muistelisin > > jostain tälläistä kuulleen. Tero kerro sie. Juu siis näin minäkin sen kyllä ajattelin. > > Osapainemenetelmällä tehtäessä nitroksia, kompressibiliteetistä johtuen ei > päästä aivan optimaaliseen tarkkuuteen seoksen suhteen, mikäli laskennassa > käytetään yksikkoinä painetta. > Molekyylilaskennalla (paino) päästää oikeaan tulokseen, mutta kenellä on > mukana 1/1000 g asteikolla oleva vaaka ???? Ja tästäkin olen samaa mieltä... > Jatkuvanvirtauksen periaatteella täytettäessä ei laskennallista merkitystä > ole, mutta turvallisuutta ajatellen korkeampi paine on aina suurempi > riskitekijä... Ja kun jatkuvan virtauksen periaatteella ajattelin tuota asiaa niin olen tästäkin samaa mieltä... > Itse olen ajanut nitroksia 330 bar paineeseen ilman ongelmia (max > Ean80-happipuhtaalla kompressorilla). Mutta juuri näin eli kun tiedän ajetun 300 bar iin asti niin kysyn että miksi ei, eli: noin yleensä ei suositella mutta sinällään mitään suoranaista estettä asialle ei ole, on johtopäätökseni tuosta nimim. kurssinkin käynyt ;->) no ei syntynyt kunnon sotimista tästäkään... ehkä ensi kerralla =) |
|
| |||
| |||
|
> Mutta juuri näin eli kun tiedän ajetun 300 bar iin asti niin kysyn että > miksi ei, eli: > > noin yleensä ei suositella mutta sinällään mitään suoranaista estettä > asialle ei ole, on johtopäätökseni tuosta Aiheesta lisää: http://www.babilim.co.uk/pages/gas_laws/gas_laws.html 300 barin pullon sisältämä vapaa kaasumäärä on pienempi kuin voisi olettaa, esim 10*300 barin pullo ilmalla 300 bariin täytettynä sisältää vain noin 2750 litraa ilmaa, eikä 3000 litraa.. Artikkelissa on arvot ja kaavat nitroxille, mutta jää ainakin mun lyhyellä matikalla laskematta :) Sami |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| M: Pullo 10L / 300bar | Majalainen Juha | (Swedish) | 0 | 04-12-2007 04:40 PM |
| M: 2x4 300bar | pjootr | (Swedish) | 0 | 04-12-2007 04:36 PM |
| Re: D12 200bar vs. 300bar | Joerg Ostermann | (German) | 6 | 07-29-2006 09:49 AM |
| Re: 300bar in Hamburg | Heinz Lübke | (German) | 0 | 12-02-2004 10:47 AM |
| Re: 300bar in Hamburg | Heinz Lübke | (German) | 0 | 12-02-2004 10:45 AM |