|
| | |||||||
|
Welcome to the scubish.com - Scuba Diving Forum forums. You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today! If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us. |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
|
| |||
| |||
| Viitaten aiempaan threadiin: Kai se vaan on uskottava että muutosvastarinta on voimista väkevin kun ei edes puoli-ilmaiseksi ilman voitontavoittelun pyrkimyksiäkään saa kolmea tilausta enempää yhdelle Hydrooptixin maskille :) Silti on se vaan hyvä :) Jos olisi tullut edes muutama lisää olisin vaikka itse tilannut toisen jotta olisin saannut minimimäärän täyteen. Aina se nykyinen kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa. Patrick |
|
| |||
| |||
| "Patrick Lybeck" <poista.sigmund.freud@pp.inet.fi.invalid> kirjoitti viestissä:gxW2e.308$U71.80@read3.inet.fi... > Viitaten aiempaan threadiin: > > Kai se vaan on uskottava että muutosvastarinta on voimista väkevin kun ei > edes puoli-ilmaiseksi ilman voitontavoittelun pyrkimyksiäkään saa kolmea > tilausta enempää yhdelle Hydrooptixin maskille :) > > Silti on se vaan hyvä :) Olen missannut koko jutun, mitä moinen maksaa?? Olen pariviikkoa sairaalassa joten mailaa suoraan. jari piste turpeinen at opaasi piste fi -- Jari Turpeinen Yöllistä tunnelmaa http://www.opaasi.fi/jari.turpeinen/photo.htm http://www.jariturpeinen.com Seuran sivut: http://www.seikkailuseura.com http://www.oursuk.com |
|
| |||
| |||
| -- Jari -- wrote: > "Patrick Lybeck" <poista.sigmund.freud@pp.inet.fi.invalid> kirjoitti > viestissä:gxW2e.308$U71.80@read3.inet.fi... > >>Viitaten aiempaan threadiin: >> >>Kai se vaan on uskottava että muutosvastarinta on voimista väkevin kun ei >>edes puoli-ilmaiseksi ilman voitontavoittelun pyrkimyksiäkään saa kolmea >>tilausta enempää yhdelle Hydrooptixin maskille :) >> >>Silti on se vaan hyvä :) > > > Olen missannut koko jutun, mitä moinen maksaa?? > Olen pariviikkoa sairaalassa joten mailaa suoraan. > jari piste turpeinen at opaasi piste fi > > Talven sukeltaneena olen edelleen samaa mieltä! Laitettakoon nyt vielä copypaste siitä vanhasta jutusta tännekin jos vaikka joku muukin olisi kiinnostunut :) t. Patrick _______________________ Hankin koemaskin suoraan Hydrooptixilta, se on nykyään päämaskini huimalla parin kuukauden kokemuksella ja mulla on Hydroptixille pää auki. Maskista totean että suhtauduin siihen ensin hiukan varauksellisesti mutta kaivettuani asiassa vähän enemmän ja juteltuani muutaman optiikka-alan ihmisen kanssa vakuutuin että tuo teoria jonka he esittävät tuolla sivuillaan on paikkansa pitävä. No edelleen ajattelin että taas on joku mainosp***e saannut suunitella sivut ja ylisanat mutta nykyään kuulun ryhmään joka toteaa "I have seen the MASK!!!" :) Eli sukeltaminen tuolla maskilla on kyllä juuri sellaista kuin he tuolla sivuillaan lupaavat, enkä ihmettele yhtään että he yrittävät myydä tuota maskia jopa normaalinäköisille ihmisille aatoksella korjaat itsesi plus piilolaseilla keinotekoisesti likinäköiseksi ja sitten maski naamalle ja sukeltamaan. No oman kokemuksen perusteella tiedän että itse tekisin tuon vaikka olisin normaalinäköinen ihan vaan sen kokemuksen takia jonka tuo maski antaa. Vaan milläs muutat ihmisen ajatuskulun? Sillä tottahan se on että tuntuu hassulta muuttaa itsensä plus piilareilla likinäköiseksi sukeltamisen ajaksi. Tosiasia nyt vaan on että se on sen arvoista. Ainakin minun mielestäni. Ohessa lyhyt hiukan siivottu copypaste yhdestä insertistäni seuramme keskustelupalstalta: _____________________ ....Eli viime syksyn aikana minulla alkoi kypsymään ajatus että josko sitä hankkiutuisi silmien LASIK leikkaukseen. No eipä tarvitse harkita enää. Lähtötilanne minulla on että kummankin silmän vahvuudet ovat tuolla -4 diopterin kulmilla ja olen aina sukeltanut piilolaseilla. Itseäni vaivaa se että linssit ovat kadonneet itselläni veden parissa sen verran useasti että en enää viitsi olla veden alla silmät auki. No eilisellä lähdöllä kävimme linjatauluhylyllä ja huolimatta siitä että näkyvyys vaihteli tuossa muutaman metrin ja metrin välillä oli minulla sukelluksella todella hauskaa koko ajan. Tämä johtui siitä että olin saannut uuden maskin toissapäivänä joka nyt oli ensi kertaa käytössä. Hiukan ensin jännitti kun olin jättänyt piilarit pois ja olin siis silmälasein liikkeellä jotka jäi laivan kannelle kun sukelsimme, että kuinkas sitten jos tämä onkin iso juksaus. No eipä tarvinnut pettyä. Sattuneesta syystä sukelsimme triplana siten että B ja minä olimme parina ja A varmisteli kolmantena. Ensi alkuun sukelsimmekin siten että A tuli minun ja Bn takana mutta kohta asettui lentomuodostelmaksi kolmen rintama A, Patrick ja B. Joitakin havaintoja reissusta. Ensinkin tuo itse linssi todella toimii niin kuin luvattiin. Eli heti pinnassa vaikka minulla ei ollut linssejä silmissä näin lukea tekstit An räpylöistä veden alla odotellessamme Btä. Ilman piilolinssejä näkisin normaalisti juuri ja juuri niiden räpylöiden keltaisuuden vilahtelevan vedessä. Toiseksi kun sukelsimme rintamana olin koko ajan näköyhteydessä sekä Ahan että Bhen syrjäsilmällä päätä kääntelemättä. Kolmanneksi orientoituminen oli niin paljon helpompaa että tiesin jatkuvasti missä olin ja mihin suuntaan menossa kun näkökenttä vastasi tosiaan sitä mihin pinnallakin on tottunut ilman mitään vääristymiä. Kompassi oli jokseenkin tarpeeton. Neljänneksi siis ne vääristymät, niitä ei ollut, näimme esimerkiksi kampelan joka tosiaan oli luonollisen kokoinen..... _________________________ Muita havaintoja: Koska maski ei ole mikään low volume vaan itseasiassa rakenteensa vuoksi varsinainen varailmasäiliö on siinä joitain omituisuuksia jotka vaan pitää tiedostaa. Niistä huolimatta totean että ainakin kaikille niille joilla näkö on symmetrisesti yhtä heikko kummallakin silmällä ja asettuu tuonne -2,5 ja -5 välille voivat varsin mainiosti käyttää tätä maskia ilman mitään lisäpiilolinssejä. Jos tämän jutun näkee joku kaupan setä voin hyvinkin ajatella esim. tulevani messujen yhteyteen esittelemään maskia :) Tämä ei ole mainos enkä olisi laittanut sitä tänne mutta kun nyt kysyttiin; Eli minulla on tällä hetkellä kolme tilausta mutta tarvitsisin vielä neljä jotta ne suostuu toimittamaan. Hinta olisi tässä vaiheessa omakustannehinta eli hinnalla jolla saisin ne tänne annan ne myös edelleen. Eli se on siinä n. 95€ ... kun en ole kauppias niin en ole ;) Eli jos sinulla on joka tapauksessa näkö tuolla alueella niin tarvitset joka tapauksessa joko: a) piilolasit (kertakäyttö tai pidempiaikaiset) per käyttökerta joitakin euroja b) hiotut linssit maskiin 30€ maski plus 40€ per linssi eli n. 110€ Katsoo sitten kun joku kauppias innostuu niin sitten niiden kautta tuo hintakin on tietty toinen kun heidän pitäisi saada elinkeinonsakin siitä. Varoitan nyt vielä että kommenttia tulee sillä eihän mikään voi olla niin hyvää ettei jotain huonoakin, mm. kärpässilmäksi on haukuttu aika usein viime aikoina :) mutta kun nuo on oikeasti sukeltamiselle suurin piirtein sama kuin In-Line rullaluistimet rullaluistelulle tai Carving sukset laskettelulle. nimim. Kun nyt kysyit t Patrick patrick{sevänkyrä}lybeckpisteorg +358 40 5021624 |
|
| |||
| |||
| Kaikella kunnioituksella, mikä aiempi threadi? "Patrick Lybeck" <poista.sigmund.freud@pp.inet.fi.invalid> wrote in message news:gxW2e.308$U71.80@read3.inet.fi... > Viitaten aiempaan threadiin: > > Kai se vaan on uskottava että muutosvastarinta on voimista väkevin kun > ei edes puoli-ilmaiseksi ilman voitontavoittelun pyrkimyksiäkään saa > kolmea tilausta enempää yhdelle Hydrooptixin maskille :) > > Silti on se vaan hyvä :) > > Jos olisi tullut edes muutama lisää olisin vaikka itse tilannut toisen > jotta olisin saannut minimimäärän täyteen. Aina se nykyinen kuitenkin > jossain vaiheessa hajoaa. > > Patrick |
|
| |||
| |||
| Jack.C wrote: > Kaikella kunnioituksella, mikä aiempi threadi? > Hakusanalla maski niin löytyy tuolta main--> 25/10 2004 00:35 Subj:Maski & räpylät ? |
|
| |||
| |||
| Vieläkö se Hydrooptixin tilaus on ajan kohtainen? "Patrick Lybeck" <poista.sigmund.freud@pp.inet.fi.invalid> kirjoitti viestissä news:8qS4e.303$851.100@read3.inet.fi... > Jack.C wrote: > > > Kaikella kunnioituksella, mikä aiempi threadi? > > > > Hakusanalla maski niin löytyy tuolta main--> > > 25/10 2004 00:35 Subj:Maski & räpylät ? |
|
| |||
| |||
| Jarmo Valtonen wrote: > Vieläkö se Hydrooptixin tilaus on ajan kohtainen? > > "Patrick Lybeck" <poista.sigmund.freud@pp.inet.fi.invalid> kirjoitti > viestissä news:8qS4e.303$851.100@read3.inet.fi... > >>Jack.C wrote: >> >> >>>Kaikella kunnioituksella, mikä aiempi threadi? >>> >> >>Hakusanalla maski niin löytyy tuolta main--> >> >>25/10 2004 00:35 Subj:Maski & räpylät ? > > > Olen vain odotellut viime syksystä lähtien, mutta hyvä jos näin kauden kynnyksellä herää porukoilla uteliaisuus :) Siis olen muutamalle minulle mailin lähettäneelle kertonut, että jos saan kuusi tilausta kokoon toukokuun puoliväliin/loppuun mennessä laitan homman edelleen Hydrooptixin suuntaan. Terkut Patrick patrick sevänkyrä lybeck piste org |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
| | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
| M: Hydrooptix MEGA-4.5d/DD maski | Alex | (Swedish) | 0 | 04-12-2007 05:45 PM |
| HydroOptix Dive Masks | pix | Australia | 2 | 04-07-2007 05:17 PM |
| Divi Tiara, Cayman Brac (was: HydroOptix mask tryout) | H. Huntzinger | Vacation ideas | 4 | 03-26-2007 10:53 PM |
| Hydrooptix | Franz Kornberger | (German) | 2 | 09-14-2004 07:48 AM |
| Anyone with experience using the HydroOptix 4.5d Mask? | Ratfish | Gear | 60 | 06-03-2004 10:27 PM |